Освіта дітей з особливими потребами

/Files/photogallery/719/img_news_testing2010.jpgЗагальноприйнятий термін «діти з особливими освітніми потребами» робить наголос на необхідності забезпечення додаткової підтримки в навчанні дітей, які мають певні особливості розвитку. Вочевидь, прийнятним є визначення, за яким до дітей з особливими потребами відносять дітей-інвалідів, дітей з незначними порушеннями здоров’я, соціальними проблемами та обдарованих дітей.

На Сумщині близько 150 сімей виховують дітей з онкологічним діагнозом. Сучасні методи лікування дають шанс вижити . 1 % людей працездатного віку, це ті, хто в дитинстві хворіли на рак(за даними ВОЗ станом на 2010 рік) . Тому такими актуальними стають питання педагогічної та соціальної реабілітації.

Унаслідок агресивної терапії виникають не тільки побічні ефекти медичного характеру, а ще змінюється психо-емоційний стан дитини, підвищується втомлюваність, можливість концентрувати увагу, тому, як наслідок, відбувається порушення традиційного освітнього процесу, його циклічності.

Довготривалість та інтенсивність хіміо - променевого курсу суттєво впливають на розвиток особистості, його внутрішній світ, відношення до себе, до оточуючих, уміння адаптуватись у житті.

Після лікування хвороби для батьків не менш значимим є питання створення умов для реінтеграції дитини до школи!

Згідно Державної типової програми реабілітації інвалідів (додаток 6) в сфері освітніх послуг передбачено: колективна форма навчання, в тому числі інтегроване таінклюзивне навчання, індивідуальна форма навчання, дистанційна форма навчання.

Однїєю з форм здобуття освіти дітьми з особливими потребами є індивідуальне (надомне) навчання.

Організація надомного навчання:

1. Запит класного керівника (психолога, соціального педагога) в шкільному ПМПК про переведення учня на індивідуальну форму навчання.

2. Довідка лікаря та обстеження районного/обласного ПМПК.

3. Добір вчителя адміністрацією з урахуванням індивідуальних особливостей учня та психологічної сумісності всіх учасників освітнього процесу.

4.Наказ про переведення учня на надомну форму навчання, та затвердження максимального навантаження (1-4 кл. – 10 год., 5-9 кл.-14 год., 10-12 кл. – 16 год. на тиждень) наказ МОНУ №797 від 15.10.2004 р. Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання.

5. Психодіагностика учня дефектологом та психологом, заповнення карти психофізичного здоров’я (визначаються відхилення пізнавальної та емоційно-вольової сфери для подальших рекомендацій вчителю з питань розробки програми корекції та розвитку учня для врахування його темпових характеристик та особливостей психоохороного режиму).

6. Складання індивідуального плану навчання.

7. Складання індивідуальної програми навчання з кожного предмету.

Нормативно-правове забезпечення:

Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

Одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах

Положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію

Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах

Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання

Завдання працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання

Докладніше…

Методичне забезпечення корекційної та інклюзивної освіти:

Колупаєва А.А., Савчук Л.О. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод. Посіб : Видавнича група «АТОПОЛ», 2011. – 274 с.

Освітні проекти:

"Можливості електронних засобів та дистанційного навчання для дітей, які перебувають на довгостроковому лікуванні", за напрямом – вивчення англійської мови, за підтримки Управління молоді та спорту Сумської обласної адміністрації (2014 рік).

"Розвиток волонтерства у сфері освіти, для дітей, які перебувають на довгостроковому лікуванні" за підтримки Управління молоді та спорту Сумської обласної адміністрації (2015рік)

Кiлькiсть переглядiв: 165

Коментарi